söndag, juni 29, 2014

Pollifaxen testar: Scholl Velvet Smooth

För 399 kr kan man förvärva denna elektriska fotfil från Scholl. Den har länge varit slutsåld, högst troligt på grund av massiv mängd av tv-reklam.

Idag fick jag äntligen tag på den och gav mig genast på att testa! Har ett par riktiga bonnafötter som oftast är torra och sprickiga. Såg nu fram emot ett tillfälle med energibesparande, effektiv, pedikyr!

Den gör sitt jobb, inget snack om den saken, dock kan jag så gott som garantera att man gör det både snabbare och effektivare med en hederlig fotfil. 

Den gnetar på och fötterna blir så småningom lena. Lägger man lite tryck på fotfilen får man ett surt gnäll tillbaka och den stannar nästan. 

Kanske är den mer effektiv för det generella underhållet av foten. I det läget förhårdnader och sprickor ännu inte uppstått. 

Det är alltid kul med prylar, dock kan jag inte tycka att den är värd sina 399kr. Presenterar ett par före samt efterbilder. På fotbilden har jag filat gissningsvis en kvart. På närbilden har jag filat i 3 minuter och 25 sekunder. 

Sammanfattningsvis blir mitt råd att investera i en bra fotfil istället för att köpa denna. Fotfilar är måhända inte så roliga men dom är effektivare och man får dessutom bra många fotfilar för 399kr!

Inga kommentarer: