lördag, juli 19, 2014

Pollifaxen Buzzar: Bic Soleil Bella

Då har jag för första gången provat hyvlar från Bic! 3 hyvlar kostar ca 60kr och kan användas 10-15gr stycket. Jag måste säga att jag blev positivt överraskad! Hyveln rakar både nära och enkelt. Kan nästan tycka att den rakar bättre än dom mer välkända märkena. Framförallt då konkurrerande märken ofta har breda plastsidor på sina hyvelhuvuden. Dessa gör att man går miste om 1cm rakyta på var sida om själva bladet medan Bic Soleil Bella har endast några mm svinn på kanterna.

Det enda negativa jag kan komma på är miljöaspekten. Att man förbrukar flera hyvlar på kortare tid än med dyrare alternativ. En refillvariant hade varit att föredra.

Men ur ren ekonomisk synvinkel tror jag faktiskt att man i längden tjänar på att köpa Bics hyvlar. Var och en får göra sin egen kalkyl men jag skulle utan problem klara en hel sommar på ett trepack för 60kr!

Slutomdömet blir positivt! Hyveln rakar riktigt bra och står sig galant mot dyrare konkurrenter. Rekommenderar er att prova!

1 kommentar:

mor sa...

Testade en hyvel och resultatet blev riktigt bra, skulle nog kunna tänka mig att köpa de hyvlarna.